Каталог




Главная » Моды » Fallout: New Vegas » Геймплей » ENHANCED SHADERS - ENB 249



ENHANCED SHADERS - ENB 249


abon75



Статус: Offline
Автор: tapioks
Версия: ENB249
Распространение: Ни при каких условиях





Добавлено: 8 мая 2014
Просмотров: 34336 | Загрузок: 3060 | Комментарии: 39

Понравилось: 30 пользователям



Описание:

Tapioks представляет вам свое видение того, как должен выглядеть ENB. Данный пресет построен на ENB v.249, выглядит очень натурально и живо, никаких чрезмерно ярких искаженных цветов и контрастов в нем нет. Этот ENB одинаково реалистично смотрится во всех игровых локациях как снаружи, так и внутри (в различных подземельях, бункерах, пещерах и др. интерьерах), в любое время суток, будь то день или ночь.

Ambient occlusion, indirect lighting, depth of field, dynamic sun shadows, sun rays и другие новейшие визуальные эффекты были тщательно настроены и протестированы. Автор стремился создать наиболее насыщенный эффектами и естественный ENB, и в то же время сделать его сбалансированным и играбельным, не сильно бьющим по FPS.

Полный список эффектов, включенных в ENHANCED SHADERS - ENB 249:

- Four Overall Quality Presets
- HQ Bloom
- HDR Adaptation
- Depth of Field
- Ambient Occlusion
- Indirect Lighting
- Dynamic and Anamorphic Lens Flare
- HQ Anisotropic Filtering
- God Rays / Sun Rays
- Color Correction
- Palette Textures
- Dynamic Shadows from Sun
- Fog Calibration
- Sky Calibration
- ENBseries EdgeAA
- FXAA Injector 2.0 Effects Suite
- Animated Film Grain
- DOS Game Effect
- Faux Cell Shader
- High Quality Sharpening
- FPS Counter
- HQ Screencapture
- In-game Editor

Tapioks создал несколько
, которые также включены в ENB. Паллеты влияют на "настроение" каждой сцены в зависимости от условий освещения и откалиброваны для устранения деградаций цвета.

Совместимость:

Совместим с NEVADA SKIES и PROJECT REALITY! А также со всеми другими погодными модами, с Кошеглазом и Другом ночи.

Установка:

1. Отключите в лаунчере Water Displacement, сглаживание и анизотропную фильтрацию, убедитесь, что включен эффект HDR.
2. Выберите одну из 5-ти версий:

ENHANCED SHADERS - version ENB249 - версия только для ванильной погоды.

или

Enhanced Shaders NEUTRAL - version ENB249N - версия только с эффектами и минимумом цветовых изменений, работает со всеми погодными модами и меньше всего влияет на производительность.

или

Enhanced Shaders NEVADA SKIES - version ENB249NS - версия для Nevada Skies (желательно версии 1.4.1 и новее).

или

Enhanced Shaders PROJECT REALITY - version ENB249PR - версия для Project Reality.

или

Enhanced Shaders NEVADA SKIES - version 1.71NS - для старой версии Nevada Skies (желательно версии 0.6.X и 0.7.X), построен на ENB v.173.

3. Распакуйте содержимое папки 1 - INSTALLATION FILES из архива выбраной вами версии в корневую папку, то есть в New Vegas папку (где расположен FalloutNV.exe). Папки X - OPTIONAL X для "гурманов" ENB. В них находятся опциальные файлы конфигурации, паллеты, эффекты. Используйте по желанию для тонкой настройки ENB.

Изменяйте параметры ENB через файл настроек enbseries.ini или прямо в игре, нажав Shift + Enter. Можно включать/отключать ENB в игре комбинацией клавиш Shift + F12.

Tapioks плодотворно поработал над созданием и развитием (см.
Version ENB249N

- Adapted Enhanced Shaders 249 release for NEUTRAL EDITION
- NEUTRAL EDITION only adds ENB effects, and has NO impact on COLOR.
- It is 100% IMOD-friendly, so all Night Vision and similar effects will work normally
- It will work with ANY weather mod without affecting that mod's colors
- Fixed some effects not working in the previous release, such as lens effects and sun rays
- Only the ENB Bloom and Adaptation effects are omitted; vanilla bloom is used instead
- Palette textures are not included with this release, as these affect the game's color

Version ENB249

Update configuration for ENBseries version 0.249

All effects and color correction variables rebalanced

New lens mask (i.e. lens dirt) effect

New AA method enabled in enblocal.ini: Accumulative AA. Cannot be enabled/disabled while game is running.

New Supersampling Resolution option for downsampling AA; adds a resolutiuon to your launcher window that is 4x your monitor size, but will be automatically scaled to fit. Very pretty but also performance intensive.

New updated Pulp and Mojave enbpalette.bmp Palette Texture files - nights now appropriately blue instead of green ;)

New Animated Film Grain effect.txt file with in-game controls through the ENB GUI, courtesy of Confidence Man

OmegaRed First Person Tranparency Fix mod no longer required; issue now resolved within ENB

Cateye (and probably other similar effects) now work! Thanks to Confidence Man for the code to enable this without using #applygamecolorcorrection. The Cateye effect is no longer blue in color, but it does brighten the scene!

Version 1.9NT

This version of the mod does NOT include any performance presets. By default all effects are enabled and at full quality.

Each effect may easilybe enabled or disabled independently with the in-game editor, or in the enbseries.ini file.

First NEUTRAL version of the mod, meaning that it makes NO changes to COLOR.

This version ONLY adds effects: SSAO, SSIL, Sun Rays, Sun Shadows, and Depth Of Field, no changes to COLOR.

Version 1.8PR

Updated documentation

Increased intensity of sun rays effect

Darkenend night time distant fog color

Slight recalibration of day/night detector for better daytime brightness and night-time contrast

Updated for ENBseries 160, which adds controls for sun shadow intensity, and fixes a 'flickering gun' bug that occured occasionally when using the OmegaRed Transparency Fix mod.

Second release for use with Project Reality.

Version 1.81PR

Updated documentation for ENB 161. NO CHANGES TO CONFIGURATION FROM LAST VERSION

Version 1.7NS

Updated documentation

Increased intensity of sun rays effect

Darkenend night time distant fog color

Slight recalibration of day/night detector for better daytime brightness

Updated for ENBseries 160, which adds controls for sun shadow intensity, and fixes a 'flickering gun' bug that occured occasionally when using the OmegaRed Transparency Fix mod.

Second release for use with Nevada Skies 6.X (i.e. the 6.0 Data and 6.3 Plugin)

Version 1.71NS

Updated documentation for ENB 161. NO CHANGES TO CONFIGURATION FROM LAST VERSION

Version 1.61

Updated documentation for ENB 161. NO CHANGES TO CONFIGURATION FROM LAST VERSION

Version 1.6

Updated documentation

Increased intensity of sun rays effect

Darkenend night time distant fog color

Slight recalibration of day/night detector curve to allow for smoother sunrise and sunset transitions.

Updated for ENBseries 160, which adds controls for sun shadow intensity, and fixes a 'flickering gun' bug that occured occasionally when using the OmegaRed Transparency Fix mod

Version 1.5PR

Preserves the underlying aesthetics of Project Reali

LOTS of things had to change compared to the vanilla-friendly version of this mod in order to achieve a realistic look

First release for use with Project Reality

Version 1.4

Restored color saturation from interior lighting

Fixed 'sun sprite' lens effect which was configured too low to be visible

Version 1.3NS

LOTS of things had to change compared to the vanilla-friendly version of this mod in order to achieve a realistic look

Preserves the beautifully dark nights of Nevada Skies

Note that sunrise and sunset feel a little bit 'off' due to how the ENBseries day/night detector interprets the sky colors applied by the Nevada Skies mod -- nothing can be done to fix this short of editing the various sky colors themselves in GEC

Fixed sun-sprite effect which was configured too weakly to ever appear in-game

First release for use with Nevada Skies 6.X (i.e. the 6.0 Data and 6.3 Plugin).

Version 1.2

Further fine tuning of ENBseries.ini configuration file and enbeffect.fx post-processing file

More natural feeling daylight, warmer and and increased ambient light

Rebalanced nights to be a bit darker, and with reduced brightness on terrain etc, more realistic

Minor rebalancing of interior settings to work better across bright and dark interiors

Increased intensity of sun-rays effect

Removed animated film grain effect.txt file from default installation

Updated documentation

Version 1.1

Changed the default Palette Texture (enbpalette.bmp) file to the NEUTRAL version. I feel this to be the most balanced overall, and provides a better introductory experience to the mod.

Fine tuning of adaptation and color correction in enbeffect.fx post-processing file, and minor lighting adjustments in the enbseries.ini file. Mostly just fine-tuning interiors to avoid oversauration and blowout, and a few other odds and ends.

Added ENB-Friendly 4GB NVSE launcher to download package. It is legit to redistribute as per the included license documentation.

Updated documentation.
) "ENHANCED SHADERS - ENB 249". Прошу перейти на оригинальную страницу мода и выразить автору благодарность:


Оригинальная страница ENHANCED SHADERS - ENB 249

Распространение этого мода на другие сайты строго запрещено!

Демонстрация:



Если вы хотите поставить блики от источников света, которые присутсвуют в данном ENB, на любой другой ENB, то установите Cinematic Anamorphic Lens Flare for ENB.






Скачать (вес не указан):

Для распаковки архивов *.7z используйте архиватор 7z.
Для распаковки архивов *.Rar используйте архиватор WinRar.



Скриншоты | Images:





Хотите больше русскоязычных модов? Станьте нашим переводчиком! Научим и поможем. Обращайтесь в тему на форуме. Будем рады вас видеть :)


Помогите нам в поиске качественных модов на локализацию! Если знаете хорошую модификацию, которой нет в базе, пишите в тему на форуме и мы постараемся добавить ее в базу. Большое вам спасибо! :)

Всего комментариев: 39

Информация
Для того, чтобы оставлять комментарии к данной публикации необходимо зарегистрироваться .
Набор в команду сайта
Наши конкурсы











Ответ на жалобу смотрите в разделе жалоб